Onsdag..

Dagen började kl 06.30, då kom Oliver ut till soffan där jag satt och ammade Axel.. "Hej booj" Oliver kallar honom för det (bror).. Då kröp han upp i soffan och la sig under täcket med oss, hur mysigt som helst.. Mina pojkar..:-)

Man blir väldigt känslig när man är nybliven mamma och ammar har jag märkt.. Igår kom tårarna när jag titttade på Oliver och såg att det var ju så fint väder ute och jag kunde inte gå ut med honom, skulle antagligen få jaga honom emellanåt och det går ju bara inte.... Jag känner mig så tråkig och det är så frustrerande.. Som tur var kom faster till räddning och tog med honom till hemköp och köpte glass, supernäjd kille...

Idag skulle vi ut och hitta på något hela familjen men då är det skitväder såklart, regn och åter regn.. Hur tråkigt som helst.. Men det blir fullt upp ändå, vi får främmande hela eftermiddagen och det tycker jag om.. Alla är så välkommen..:-)

Oliver är så duktig med Axel och med hela situationen, det är ju faktiskt en stor grej att bli storebror.. Han blir så lycklig när man ägnar hela sin tid åt honom och med tanke på att Axel är så lugn och harmonisk så går det kanonbra att lägga honom i babysittern så sitter han där i Olivers rum och sover eller så ligger han och tittar med sina blå..

Oliver vill bra gärna att han ska leka med alla bilarna och titta på alla Oliver saker och han blir nog lite besviken när Axel bara ligger där och tittar.. Tiden går väl så fort antar jag så snart kivas dom väl om alla bilarna och Oliver blir skogstokig på lillebror...

Kommentarer
Postat av: Titti

Det låter så härligt. Bara han kan börja sitta i gåstol blir det annat sen, då är han med på ett annat sätt och Oliver kommer att tycka det är ännu roligare! Vilken duktig storebror!
Hilda och Arvid sitter mest i sandlådan nu, Hilda gräver och skvätter sand och Arvid skrattar!
Ha en trevlig eftermiddag med allt främmande!
Kram

2008-04-02 @ 16:14:56
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0