Första dagen avklarad..


Lunchen blev jättegod, blev inte riktigt som det skulle tror jag men gott.. Tydligen ska man kunna rulla ihop de där brödbitarna men det kunde inte jag.. Dom blev nog lite för tjock men det gick ändå, smetade på lite sås och sallad och kött och sen vek jag helt sonika ihop allt och åt med kniv och gaffel.. Ett nyttigt lunchtips..:-)

Nyttiga wraps:
1,5 dl rågmjöl (fint)
2,5 dl dinkelmjöl (grovt)
1 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
1 msk olja
ca 1 dl vatten

Blanda till en smidig deg och sen kavla ut 3-4 runda plattor och stek i en het och torr stekpannan ca 1 minut på varje sida.. Kan inte bli enklare..:-)

Jag tycker nog att det varit en bra första dag i mitt nya sundare liv.. Nu ska jag sätta mig och äta lite melon och vindruvor i soffan.. Gud va nyttig jag är..:-)



Kommentarer
Postat av: Carina

Vad duktig du är. Måste ta och skärpa till mig jag med. Jättebra att du lägger ur nyttiga och lättlagade recept. Behöver själv inspiration till nyttig matlagning. Tar tacksamt mot fler recept.

Ha det så bra.

2008-08-19 @ 21:16:08
URL: http://www.123minsida.se/Carina75
Postat av: Titti

Duktiga du! Måste prova det receptet sen. Hilda gillar tacos, kan ju lura henne att det är det då!

kram

2008-08-19 @ 22:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0