Min lilla prins..


Usch, Oliver och Jimmy åkte precis på akuten... Sitter här och blir galen, Axel ligger och sover lyckligt ovetande om vad som händer..
Oliver har varit lite hes och snorig idag, precis som han brukar låta innan han blir förkyld förutom det där med att han varit hes.. Under kvällen har han blivit mer hes och jag har tyckt så synd om honom, att han ska bli förkyld nu när han ska börja på dagis i morgon efter sommarlovet..

Efter att han sovit en timme ungefär så vaknade han och va jätteledsen och var väldigt hes, blev bättre när han varit uppe en stund.. Han fick komma upp i soffan men han ville lägga sig på en gång igen.. vid 23.30 så vaknade han igen och då var det värre, Jimmy tog ut honom med täcket på balkongen och då blev det lite bättre, jag satte mig och ringde rådgivningen och efter 45 min kom jag fram och dom sa direkt att vi skulle åka upp med honom på akuten..

Hon som jag pratade med var jättelugn och sa att det lät som om han hade krupp och alltid när man får krupp för första gången ska man uppsöka läkare.. Han skulle få medicin och även få med sig hem så man är beredd nästa gång det händer..

Behöver ju inte vara det men man blir alldeles skakis när det blir problem med andning och man hörde nu när vi skulle klä på honom och han blev ledsen att det inte lät bra.. Min älskade lilla vän..

Jag kan så klart inte gå och lägga mig nu.. Vi får sova i morgon..

Kommentarer
Postat av: Faster

Det låter som lillprinsen fick krupp :-(.... jag känner igen mig i det där... Hoppas han mår bättre idag...

Stora Kramar :-)

2008-08-04 @ 09:11:33
URL: http://nillab.blogg.se/
Postat av: Carina

Jobbigt när barnen blir sjuka, man känner sig så maktlös. Jobbigt med krupp, men det växer för det mesta bort efter några år. Hoppas Oliver är bättre nu.

Sköt om er!

Carina

2008-08-04 @ 11:35:49
URL: http://www.123minsida.se/Carina75
Postat av: Titti

Usch vad otäckt. hur gick det då? Var det krupp?

Hoppas ni mår bra nu iallafall!

Kram

2008-08-04 @ 16:33:33
Postat av: elin

Uffa lill killen, är så hemskt när de små liven blir sjuka. Hoppas han mår bättre nu, var det krupp? Kram på dig vännen.

2008-08-04 @ 20:12:09
URL: http://www.pylle-pylle.blogspot.com
Postat av: Ida F

Hej gumman!



Usch och fy! Izak hade falskkrupp när han var liten.

Jag brukade vira in han i en filt och ut i kylan alternativt spola hetvatten i tvättstället och luta honom över så han fick andas in. Då släppte det så gott som alltid.



Hoppas han blir bra lillgubben och att ni mår bra allihopa. Pussa lill axel. Måste ju komma upp nå tag men de är ju nåt hela tiden...



KRAM IDA

2008-08-07 @ 10:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0