Tystnad...


Tänka sig vad man kan uppskatta tystnaden nuförtiden.. För några år sedan skulle jag nog bara skratta åt det jag uppskattar idag.. Man tar så mycket för givet, som att läsa tidningen i lugn och ro, borsta tänderna utan att fundera på vad man ska göra till middag dagen därpå, duscha utan att känna sig stressad för att en liten kille kommer på att han måste gå på pottan precis när man har schampo i hela skallen... Hursomhelst så är det ju så klart hur härligt och häftigt som helst att vara mamma, nästan alla dagar..:-)

Det är lite varannan dag när det gäller Olivers trots. Idag har han i och för sig varit på dagis så det har gått riktigt bra här hemma..
Det har inte hänt speciellt mycket idag, har bara varit hemma och lekt med bilar, ritat och läst en och annan bok.. Förstår väl jag oxå att han blir less och rastlös om man inte hittar på någonting, det blir ju en annan oxå men ibland måste man ha tråkiga dagar hemma..

Har man något att se fram emot så blir dagarna genast mycket roligare.. På onsdag ska jag till Gävle med en kompis och shoppa loss, det ser jag verkligen fram emot..
Vet inte hur jag kommer att känna mig på torsdag dock, mår jag skitdåligt för att plånboken ekar tomt eller är jag frustrerad att jag inte hittade det jag skulle??? Skulle tro att det är det förstnämnda..:-)

Nu doftar det nyskurat golv i hela lägenheten, disken står i diskstället och soffan väntar på mig..

Kommentarer
Postat av: ☆ s a n d o r a k

Hallå där! :)



Alt är bara bra. SJälv? Ja, du, dom växer som tusan. Man hinner knappt med. Gud så stor Axel har blivit (såg på bilderna). Tyckte det var nyss han föddes. hehe.



Det är jag som ska åka utomlands med min mamma, syskon + hennes man & hans barn. Nu om 5 dagar. Spännande!



Nä, den filmen har jag inte sett faktiskt. Man kanske ska ta & se den? Eller läsa boken. Oftast så är böckerna bättre än filmen! hehe.



Ta hand om dig!

2008-08-12 @ 11:29:48
URL: http://sandorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0