Ledig dag...

Igår hade jag en ledig dag från datorn, hade ingen lust för fem öre att sätta mig vid den... Men jag hade mycket annat för mig..

Vi vaknade vid 7.30 då gick jag upp och gjorde lite välling åt junior och knäppte på Bamse sen var jag tvungen att gå och lägga mig igen, somnade inte men slöa lite.. Oliver tittade på Bamse och kom titt som tätt in och visade att han fanns..:-)
Kl 9.00 hade han fått nog och då klev vi upp och fixade lite frukost.. Det bästa med att vakna denna morgon var ju så klart att det var -1 och blåhimmel...
Gjorde oss i ordning och sen var det vagnen som väntade, Såg ut som en valross i alla min kläder, var tvungen att ta Jimmys "Asta Kask" luvtröja och väst, för jackan är inte att tänka på.. Underbart!!!!
Det var nog att ta i lite för mycket när jag fick för mig att vi skulle gå till Långnäs och mata fåglarna, det tar ca 45 min(min takt) och extra sakta nu för tiden.. Inte nog med det så gick vi tillbaka till lekparken.. Kunde knappt lyfta benen när vi kom fram, men Oliver tycket det var hur kul som helst, speciellt när det kom en lite tjej som han kunde leka med..
Hade så jävla ont i ljumskarna... Har aldrig haft så ont, trodde knappt jag skulle ta mig hem..

Mata ankorna är ju så där, Oliver tyckte det var jättekul men jag fick skynda mig att slänga ut brödet för dom kommer ju emot en för att alla vill ju ha mest mat så klart.. Blev lite svettig där ett tag..

Vi var ute i nästan 3 timmar, hur skönt som helst och Oliver var nöjd ända tills Jimmy kom och hämtade oss på lekparken för att gå in till stan och äta korv... Han ville inte alls gå hem, att vi inte fattade det...

När vi kom hem var vi som slakt, sov två timmar med Oliver.. det är ju för synd att man inte blir så mycket piggare på de där små sovstunderna, det är ju snarare tvärtom..

Runt Bolibompatid så var jag tvungen att lägga mig igen, ont ont ont.. Medans jag sov så skulle Oliver så klart leta en av sina nappar som han själv har lagt på ett mycket bra ställe för varken jag eller Jimmy hittar dom och det i min väska.. Och för det var han tvungen att tömma hela och i den är det mycket bra-att-ha-saker som då låg över hela hallgolvet..:-).. Det var ju en himla tur att jag sov så att Jimmy fick ta reda på allt..:-)

Idag känns det ungefär som igår i ljumskarna, det är bara att hoppas att det går över för jag vill inte gå så här i 6 veckor till.. Har lik förbaskat dammsugit och diska, men nu ska jag inte göra något mer som är jobbigt, bara slöa.. Kanske titta på en film om jag kan hålla mig vaken..

Kommentarer
Postat av: elin

hej hej! japp vi var på långnäs åkte hemmåt runt halv 11, så trist att vi inte visste om varandra. På Lördag funkar bra för mig, vill ni komma hit? eller ska vi ses nån annanstans?
Kram

2008-02-12 @ 11:36:03
URL: http://www.pylle-pylle.blogg.se
Postat av: Titti

Hej Gumman! Värken i ljumskarna känner jag igen! ajajaj! Men så fort bebis är ute släppte det! Ser fram emot att komma och hälsa ¨på!
Kram

2008-02-12 @ 11:55:37
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: elin

det låter super bra det, helt förmiddag för mig, ester sover en sväng på eftermiddagen, men kom när det passar er. Kramen

2008-02-12 @ 12:30:25
URL: http://www.pylle-pylle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0