Ville bara skrika..

...är ni helt knäpp i skallen, varför ska det ta sån j*vla tid!!!!!!

Ja då har man suttit på denna j*vla hälsocentral i 3,5 timme... Kom dit 08.45, fick då skriva på ett papper om varför jag sökte vård just idag, ta en nummerlapp och sitta ner och vänta.. Kom en sköterska och konstaterade att jag skulle träffa doktorn efter ca 1 timme och det samtalet tog väl sisådär 3 minuter.. Åter sitta i väntrummet och vänta på doktorn, som det för övrigt bara fanns en av idag.. Typ kl 12 kom det en AT-läkare och skulle hjälpa mig, då hade jag redan tagit två alvedon i förhoppning om att det skulle gå över litegrann, hade så himla ont men icke..

Ja hon var så osäker så hon måste gå och leta en annan doktor som kunde titta.. Ja då fick man sitta och vänta ytterligare, men när han kom så konstatreade han ganska fort att det var hörselgångsinflammation och för det fick jag en salva som skulle smörjas 3 gånger /dag.. Det är ju för fyndigt att man gör en salva som man ska smörja i öronen alldeles gul,  precis ut som öronvax.. Ser ut som om man inte tvättat öronen på flera veckor, kul!!!

Fick utskrivet hostmedicin oxå och när jag skulle gå och hämta ut dessa lagomt irriterad så finns ju såklart inte salvan jag skulle ha och det fanns 1 kvar nere på stan, -Paxa den åt mig!!!!! sa jag nog lite otrevligt.. Va bara att hoppas på att det fanns en parkering nära apoteket och tro det eller ej men det gjorde det.. Annars hade jag nog börjat att grina mitt bland allt folk.. Fy tusan!!! Tårarna kom nästan inne på apoteket, för självklart var det kö där oxå.. 12 st för mig.. Och när man ser hur dom pratar och skrattar med varandra där innanför och där utanför står det hur mycket folk som helst då kan jag bli tokig.. Ta det på rasten, herregud...

Men men nu har jag min medicin och har redan smetat in lite "vax" i vänsterörat.. Hoppas innerligt att det fort går över, gör så förbaskat ont och inte hör jag någonting heller..

Oliver ska sova hos morfar och Marianne inatt så han slipper vårt snorande och ojande.. Blir nog tvungen att sova i upprätt ställning inatt, funkar inte att ligga...

Kommentarer
Postat av: Titti

Usch och fy, din stackare! Hoppas du kryar på dig snart. Oliver får det nog jättebra hos morfen istället! Kram

2008-02-29 @ 14:17:27
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Jennifer

KRAAAM... Hoppas den hjälper lite grann!

2008-02-29 @ 19:02:23
Postat av: Hanna

Hej gumman =) usch vad tugnt det låter med din öronvärk. Den där geggan brukar vara bra.. så vi håller tummarna för dej. Här uppe i norr är det full rulle, börjar bli ont om plats i huvudet med allt nytt men håller tummarna på att de får plats 2 och ett halvt år till..
Vad mysigt med en ensam kväll även om det är jobbigt att vara sjuk. Hooppas ni får det trevligt =) Puss o kram

2008-02-29 @ 19:05:00
Postat av: Pernilla

Ett tips, har haft det där gegget en gång i tiden... Ligg i soffan sen droppas dom i, stoppa sen i en bomullstuss... Värmen gör det behagligare... Sen fick jag för mig att det verkade snabbare också hehe.... Hoppas sötungen får det mysigt hos moffa.... Krya på er... *kram* //Pernilla

2008-03-01 @ 00:22:25
URL: http://nillab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0