testing.....

Lilleman har börjat att testa oss, får utbrott så fort han inte får som han vill..
Idag var vi till Söderhamn på bandy och det känns som om jag aldrig mer kommer att gå på bandy med junior.. Han skulle inte hålla handen, absolut inte sitta i vagnen och inte bli buren fast det var blankis överallt, redan där började vi bli osams...
Väl framme bland snöhögarna, efter att ha blirvit röd i ansiktet några gånger (pinsamt) för att Oliver nästan överröstar spikern och alla tittar så lekte han snäll med snöbollarna... Han vill ju gärna stå framme vid nätet som sitter på kortsidorna men jag är lite bollrädd så jag ville ju inte han skulle stå där och han påpekade så klart flera gånger att han bara skulle stå där.. Det gick inte ens att muta med korv och då är det illa.. Gav upp i halvlek..
Skulle så stort åka på McDonalds när vi åkte hem men det var bara att glömma, vid det laget var han så arg att han kokade..
Kan ju ha med saken att göra att han somnade 5 minuter innan vi var framme i Söderhamn och att då bli väckt och satt i en vagn hör kanske inte till det roligaste som finns..  

Väl hemma blev det Max istället inte lika bra men det duger... Åt som en häst och sen var det sängen som väntade för han var ju jättetrött... Men tror ni att han hade det på önskelistan... ICKE!! Slutade med att han somnade efter att ha grinat och legat och sparka på mig 1 timme, han var så trött lille vännen men han vägrade sova.. Vad ska man göra då tro...??? Sov i nästan 2 timmar och tänk va det kan göra susen och sen blev det ju inte bättre av att faster kom och hälsade på...:-)

Helgen har för övrigt varit väldans trevlig... Fredagkväll sov Oliver hos morfar och jag och Jimmy var ut och åt med Tette och Micke och tusan va gott det var... Åt så jag trodde jag skulle spricka. Hem till oss efteråt och tittade på Let´s dance och åt godis, fattar inte att man är så dum att man äter fast man är så mätt.. Jimmy fick nästan bära mig till sängen för jag var så mätt och slut ..:-)
Sov jättedåligt, brukar göra det när inte Oliver sover med oss, får se hur det blir när det kommer en till liten parvel som ska få plats... Men finns det hjärterum finns det stjärterum..:-)

Lördag blev det Gävle med Malin och oj vad vi shoppade..... Jättekul!!! Köpte mig ett orange badrum och det blev himla fint. Sen blev det faktiskt ett par småbyxor och tre bobysar till bebisen, Oliver fick oxå kläder, en jättehäftig koffta.. Tyvärr fick inte Jimmy något, förutom pappersförvarare eller vad jag ska kalla dom men han var lika glad för det... Skulle kanske ha blivit lite gladare om han fått en koffta han med...:-) eller en tumstock eftersom Oliver "råkade" ha sönder den han fick i julklapp... 

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma mardrömmar antar jag om de vänliga människorna på arbetsförmedlingen... Ska dit i morgon och redovisa vilka jobb jag sökt och det ska bli så kul att se minen på henne när jag berättar att jag sökt i Borlänge, Uppsala och Falun och bär på denna mage, undrar hur och vad hon kommer att tänka....

För övrigt kommer jag nog att få en underbar dag i morgon hoppas jag..:-)  Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0