Onsdag...

Bara för att jag skrev att det var regn, regn och åter regn sist så blev det ju till slut två fina dagar.. En av dom spenderades hos en kompis och hennes dotter, bus och bad i pool..
Fredagen sov jag och pojkarna uppe i Orbaden.. Hur härligt som helst, morfar införskaffade en pool och det var helt perfekt. Kvällen bjöd på lite vin och god mat hos mamma, jag och Axel sov där medans Oliver sov hos morfar och Marianne..
Hade faktiskt lite ont i håret på morgonen när vi vaknade, sovmorgon till 10 och det var välbehövligt...:-)

Nu har jag börjat förstå vad krävande det kan vara att vara tvåbarnsmor.. Herreguud, tänk om man hade så att dom gjorde precis som man själv ville hela tiden va enkelt allt skulle vara.. Men mina grabbar tänker inte riktigt som mig, ingen av dom (tre)..
Det är full huggning hela dagarna, inte konstigt det inte blir något skrivet här.. När Axel sover då är Oliver vaken och dom få dagarna som Oliver sover då är Axel vaken, förutom just för tillfället..:-)

Axel växer så himla fort, han är ingen liten bebis längre.. Pratar och skrattar mest hela dagarna, grinar när han vill ha mat och är trött men så gör förmodligen alla barn.. Han reagerar väldigt på plötsliga ljud och det är ju inte tyst i detta hem längre stunder under en dag.. Surläppen kommer och det riktigt, precis som en surläpp ska se ut..:-) Han ser för ynklig ut..

Husplanerna går det sisådär med, har varit och kollat på 4 hus men inget superintressant.. Undra om vårat hus finns.. Känns som det alltid är något som man inte gillar och det är väl så det kanske är men har man händiga människor runt om sig som vi har kanske det ordnar sig ändå..:-)

Oliver är då en kille som vet vad han vill... Igårkväll var han och Jimmy ute och cyklade och när kl började närma sig 20 så sa Jimmy att dom skulle gå in men de planerna hade inte sonen.. Cyklade allt vad han hade bort mot parkeringen så Jimmy fick springa ikapp honom.. Efter en stund så var han tvungen att gå och och det kan jag tala om att hela Granberg hörde för vilka ljud som kan komma i från den lilla kroppen..

Kvällen ska spenderas hos Malin med mat och lite lugn och ro..:-) Oliver får vara hemma med pappsen medans Axel får följa med och lyssna på lite skvaller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0