3 veckor kvar.... tills våran bebis kommer

Tänk vad annorlunda allt kommer att bli när locket släpper i örat, det är ganska skönt att inte höra allt.. Är det mycket olika ljud runt mig så hör jag ingenting. Springer runt här hemma och säger va hela tiden.. När det ringer brukar jag för det mesta svara i vänster öra och det går inte så bra nu, är ju lite jobbigt oxå för jag hör ett konstigt surr hela tiden och när jag pratar så låter det så jättemycket..
Har fortfarande ont när alvedonen går ur och det rinner hela tiden, så jag får gå med en bomullstuss i örat hela tiden..

Har väl klagat tillräckligt vad det gäller örat nu va, men det är inte kul...

Junior är på sitt älskade dagis, vaknade i morse vid 06.45 av att han stod berdvid min säng, brukar höra honom så fort han vaknar men som sagt inte nu för tiden.. Då skulle han på "dadis" och köra med bilarna..
Han är inne i en period nu som betyder matvägran.. Han dricker vatten och saft och äter bananer och äpplen men så fort det kommer mat på bordet så blir det "mätt" och så ska han ner på golvet.. Det går upp och ner det där med mat, han äter upp sig vissa perioder då kan han äta hur mycket som helst.. sen ingenting.. Men han mår ju bra och det är ju huvudsaken..

Idag ska jag till min barnmorska och få ytterligare en dom om mitt Hb, hoppas det gått upp annars måste jag väl ta tabletter, blir orolig att jag ska ha för lågt så att snittet blir uppskjutet eller nått.. Vet inte hur det där fungerar om det kan bli så men det skadar ju inte att få upp det lite..

Kanske ska man ta en kort promenad sen, eller sätta sig på ballkongen det är kanonväder, -2 och strålande sol.. Är lite jobbigt när det är sånt fint väder allt blir så smutsigt och man får bara lust att städa.. Men jag måste inse att jag orkar inte, har börjat få riktigt ont när jag ska ta mig framåt, ljumskarna och magen spänner.. Sammandragningar stup i ett, inte onda utan magen blir stenhård bara.. Så det blir ju absolut ballkongen när jag tänker efter..


Kommentarer
Postat av: Titti

Be din barnmorska om järnspruta då! Eller kan man inte få en enhet e-konc i samband med snittet? Dom kan väl inte skjuta upp det, då kanske det kommer igång av sig själv, eller? Ta det lugnt på balkongen du! Det skulle jag gjort om inte lillprins vaknat och vill springa i gåstolen bara.
Det där med mat i perioder känner jag igen. Igår åt H bara välling och "muppin" =muffins. Hon äter bättre en annan dag!
Sköt oim dig. Kram

2008-03-04 @ 11:45:15
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0