Söndag...

Gårdagen spenderade vi på aktuen eller i telefon med rådgivningen.. Efter mycket om och men så fick jag  Jimmy till att gå till doktorn men det blir nog inga fler gånger skulle jag tro...:-)
Fick en jourtid kl14, kunde diffa lite beroende på hur det såg ut på akuten, sköont tycket vi eftersom vi trodde att vi skulle slippa sitta där i flera timmar.. det fick vi äta upp, först en timme i väntrummet och sen nästan tre timmars väntan inne på ett rum vi fick.. EN läkare på hela akuten en lördag.. Man tycker att eftersom inte HC har öppet så kanske det kan vara nödvändigt att ha fler läkare, iallafall som dom kan ringa in om det är mycket.. 

Vi svängde in på macken och köpte en korv innan vi åkte upp för vi tänkte ju att vi kunde åka på max när vi var klar där uppe, det skulle inte ta så lång tid..... haha!!!
Så vi höll ju på att få blodsockerfall båda två där inne på våran sal, hade inte ätit sen frukost och kom därifrån vid 18.30.. 

Hursomhelst såg han är det var väldigt rött och att trumhinnan hade spruckit litegrann.. Hade så j*vla ont när han kom in så jag trodde att jag skulle ge honom en hurring, men jag behärskade mig..:-)
Nu ska man komma ihåg alla dessa piller, fick pencilin som jag ska ta, 2 tabl 3 ggr/ dag i fem dagar..

Jimmy fick piller för klådan, han trodde att det var en allergisk reaktion på något han ätit.. Man är tydligen med mottaglig för det när man är sjuk.. Kan vara något man kan äta annars men reagerar på när man är sjuk.. 

När Oliver sov borta så kände jag att det var himla skönt att sova själv i sängen, han har sovit med oss nu sen i nov/dec, hela nätterna.. Visst det är jättemysigt att känna honom intill sig hela tiden.. Men man blir ju inte mindre precis. Så igår tog vi in hans säng till vårat rum och lät han somna i våran säng men sen flytta över honom när vi la oss... Det gick hur bra som helst och alla tre som som stockar, han vaknade inte en enda gång och det gör han ju alltid när han sover med oss, vid 06.30 tog han med sig kudden och kröp upp till oss..... Så man kan ju undra varför vi inte provat det tidigare..

Nu är det Vasaloppet som gäller...

Kommentarer
Postat av: Titti

Så har vi våra barn sovandes också! Går ju hur bra som helst. Och efter ett par nätter vaknade hon inte ens när Arvid var vaken. Nu kan han ibland skrika galet mycket utan att hon vaknar! Hoppas du känner dig piggare snart!
Kram

2008-03-02 @ 13:35:38
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0