Snart är det juni..

Ja då var vi väl lite piggare i den här familjen, jag har fortfarande lite ont i örat men det är inte på värsta viset.. Oliver är sitt vanliga jag och det är väldigt kul att se, full fart igen..:-)
Igår var vi på marknad, faktiskt ganska bra i år tycker jag, det brukar kunna vara godis, tröjor och strumpor enbart.. Det blev i och för sig lite strumpor och skor åt Oliver sen hittade vi en T-shirt som det står "Min farfar är raggare" på och den var ju klockren, det blev naturligtvis två hårdrocks T-shirtar oxå..
Det fanns en del karuseller oxå och Oliver var så tagen av dom så vi var tvungna att köpa en biljett åt honom.. Griståget såg ut att gå i lagomt tempo så han satte sig i en vagn men han ville därifrån lika snabbt.. Men till slut när han såg en annan flicka som åkte skulle han oxå åka och det var en superhit.. Han ville bara åka mera så det blir nog en höjdare när vi kommer på Furuvik i sommar.. 

Måste skryta lite oxå om att vi har en så duktig kille..:-) Var till BVC i går och vägde våra killar, Oliver vägde 14,5 kg och var 93 cm låg högt på längdkurvan även över på vikten.. Men det hon tycket var så otroligt var att han pratar så himla mycket, man brukar tydligen gå på att när dom är två år så sätter dom ihop två ord, tre år tre ord osv och Oliver pratar hur mycket som helst, långa meningar.. Man blir ju så stolt som mamma..:-)
Fast det där dom går efter med två ord för två år stämmer nog inte riktigt, känner ganska många barn som är två och pratar betydligt mycket mer än så.. Så jag vet inte riktigt.. Alla barn är ju olika och unika..!!

Axel hade inte gått upp så mycket, han väger nu lite över 5,8 kg och är 59 lång.. Han äter inte riktigt så mycket som han borde, han är ju nöjd ändå men han äter så lite åt gången.. Han ska lätt kunna äte 120 ml men han äter bara 70-80 sen är han nöjd.. Det är inte så ofta som han ligger vaken och bara tittar utan mestadels av tiden han är vaken vill han ha mat..
Kollade i Oliver BVC bok och Axel väger 500 gram mer än va Oliver vägde när han var så här gammal,  Axel är mer rund i ansiktet man kan inte säga att han är knubbig heller men han har lite väck på låren och dubbelhaka, den kanske han fått av sin mor..:-)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, det är varmt idag oxå men ingen sol och det kan ju faktiskt vara skönt.. Blir nog ut på en promenad i allafall, hitta någon rolig lekpark.. Jimmy jobbar helgen och det är ju inte alls särskillt roligt.. Väntar och väntar på att jag ska få ett SMS av Tette om han åkt in och fått en bebis men det kommer inget..:-(

Jimmy har förresten skrivit på kontrakt för Giffarna som målvaktstränare.. Är så kul att han kan göra något inom bandyn när han själv inte kan spela.. 

 

Kommentarer
Postat av: Elin

hej Karro!



Tänkte inte på att jag kan skriva till dig här! Jobbigt att ni varit så sjuka, kan tänka mig att det kommer en hel del från dagis. Så himla kul att höra från dig. Jag vill träffa er alla när jag kommer hem. Jag har ju bara träffat Oliver en gång, och måste få pussa på Axel! Väntar också på att få höra att Terese fått barn. Jobbigt i den här värmen för henne. Hälsa dom andra brudarna från mig! KRAM!!! (F-n vad duktig du är på att skriva i bloggen, jag glömmer hela tiden bort jag...)

2008-05-31 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0