Onsdag..

Guud vilket skrytinlägg det blev igår över hur duktig jag tycker Oliver är..:-) Skitsamma, jag tycker ju att han är det.. Allt kan hända som sagt, snart sitter han väl under bordet och säger "lävlar" efter Emil eller nått annat kul..

Hursomhelst så stinker det vinäger i köket, har en himla massa småflugor som jag inte förstår var dom kommer ifrån. Dom måste ju föröka sig väldigt snabbt, snuskflugor. Vart kommer dom ifrån?? Dom bara ploppar upp överallt..

Idag ska vi åka en sväng och kolla på tapeter igen.. Man har funderingar på om man ska köpa lite billigare eller slå på stora trumman och betala lite mer. Ska man göra det själv så är det smart att ta tapeter som är lätt att sätta upp men om det kommer ett proffs och gör det så kanske man kan ta lite billigare för dom kan väl sätta upp dom ändå..??? Tål att funderas på..:-)
Kommer ihåg när jag och Malin bodde i Gävle och fick tapeter till hela lägenheten.. Jättebra kvallitet till alla rum utom till mitt rum som vi fick betala själva.. Vi blev så snål att vi köpte de billigaste vi kunde hitta, vilket såklart straffade sig för fy tusan va dåliga dom var. La upp tapeten på bordet och kladdade på klister, efter någon sekund så rullade dom ihop sig på långsidorna!! Hela rummet blev snett och det blev inte speciellt bra alls.. I och för sig så var inte Malin med och fixa med det så det kan ha varit därför det gick åt skogen..:-)

 


 

Kommentarer
Postat av: Frida

På Sörängsmarknaden får man 20% på tapeter mot för färghandeln om jag inte minns fel... Har för mig att du kan kolla ut en tapet hos färghandeln och sedan åka till sörängsmarknaden och beställa där, om de inte har hemma.

2008-09-17 @ 12:13:41
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Malin

ha ha... shit va taskigt av mig. Först köper vi billiga tapeter pga snålhet och sen hjälper jag inte ens till att tapetsera. Vilken kompis du har :-)



J har väl rabatt på färghuset eftersom han är kommunanställd? Tycker ni ska satsa på kvalitet, det blir nog inte så många hundralappar extra i det stora hela och jag tror att resultatet blir bättre om man kör en bra tapet som är lätt att jobba med. Vi tapetserade 4 rum på 3 dagar innan vi flyttade in, och utan easy-up hade jag nog gett upp efter en halv dag :-)

2008-09-17 @ 12:38:40
URL: http://malinosblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Ha ha... måste tillägga ang tapetseringen i Gävle. Jag tror ju inte att det hade gått så mkt bättre bara för att jag hade hjälpt till. Lät som att jag hade kunnat rädda situationen men så menade jag ju inte :-)



Säg till om ni vill ha hjälp i huset nån dag. Noah sover ju middag i 2-3 timmar så nån våd ska man väl kunna slänga upp under den tiden :-)



Förresten, om ni är många som jobbar i huset samtidigt och behöver mer grejer så har jag tapetbordet hemma hos mig och massa tillbehör. Säg bara till!

2008-09-17 @ 12:46:50
URL: http://malinosblogg.blogg.se/
Postat av: Titti

Om inte du ska skryta om dina fina ungar, vem ska då göra det?! Ja, jag brukar ju göra det ibland också. Assel säger Hilda när hon ser Axel på bild!



½dl vatten, ½ dl vitvinsvinäger och en droppe diskmedel i ett glas. Ett dygn senare är det fullt med snuskiga småflugor. Lovar!



Kram

2008-09-17 @ 20:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0