Öroninflammation..


Dagen har gått jättefort. Pernilla och Malin kom en sväng mitt på dagen och drack kaffe och smågrabbarna kröp ikapp.. Dom blir så stora.
Axel har haft jättesvårt att sova idag, varit grinig och snorig.. Vid 13.30 fick han alvedon för han var varm och hade inte sovit sen 7.. Då somnade han efter mycket om och men. Var fortfarande grinig och hostig när han vaknade och jag tyckte hostan blivit annorlunda. Jag ringde rådgivningen för att fråga om jag fick ge honom Ventoline men det fick man inte.. Så hon skrev upp oss på en jourtid på akuten ifall det skulle bli värre till natten.. Gick ganska smidigt på akuten och när läkaren kollade i öronen så såg hon att lillvännen hade öroninflammation..
Så konstigt att han inte gallskrikit eller varit ännu mer gnällig.. Jag trodde jag skulle dö när jag hade öroninflammation..
Nu kommer det bli väldigt trevligt morgon och kväll i 5 dagar när den där vita smörjan ska ner. Ulkade bra nog nu ikväll men då skulle han ju ha hostmedicin oxå..

Oliver är piggelin, äntligen.. Han har haft jättekul på dagis idag. Klippt och klistrat små figurer som han var jättestolt över när han kom hem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0