Fredagkväll..


Nu ligger våra prinsar och sover så sött.. Axel somnade vi 19.30, va tvungen att duscha honom för han fick potatismos och korv till middag och han åt med hela ansiktet.. Hela håret var fullt efter att han smetat runt med sina knubbhänder..:-)



Oliver längtar tills han får åka till Orbaden. Han somnade i soffan så att det snabbt skulle bli lördag.. Det första han sa i morse när han vaknade var "Ska vi åka till morfar nu??" Känner mig hur lugn som helst att lämna grabbarna där. Skönt att kunna slappna av riktigt..

Har börjat att fundera på sommaren när jag ska börja jobba. Får jag som jag önskar så kommer jag att jobba 8-17 varje dag och likaså Jimmy. Han kommer i och för sig att ha semester under hela Juli och vara hemma med grabbarna men annars ska ju mina prinsar var på dagis hela dagarna.. Jag får ont i magen när jag tänker på det men vad ska man göra man måste ju jobba om man får chansen och lite mer pengar skadar ju inte. Har levt på föräldrarpenning i mer eller mindre 3 år nu så det ska bli trevligt att tjäna lite egna pengar..

Jag vet att dom kommer att ha det jättebra på dagis men Oliver är ju inte heller van att vara där så långa dagar eller så ofta. Vissa dagar när han känt för att vara hemma så har ju det gått bra fram till nu men sen går ju inte det.. Usch, gruvar mig lite för det.. Vissa dagar kanske man kan fixa så att någon annan kan hämta tidigare och så och det känns bra att man inte börjar allt för tidigt så man måste väcka dom varje morgon..

Det kommer säkert att lösa sig till det bästa, såklart.. Samtidigt känns det skönt att börja jobba oxå, träffa lite folk och som sagt tjäna lite pengar..:-)

Nu ska jag nog gå och packa lite inför morgondagen. Det är nästan som om vi ska åka på värsta lyxsemstern..:-) Kommer att njuta allt jag kan..

Kommentarer
Postat av: Malin

Njut njut njut!! Det är ni värda! :-)



Kram!

2009-03-07 @ 07:16:48
URL: http://malinosblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0