Onsdag..


Det är lite sisådär med skallen.. Vaknade i morse med huvudvärk igen fast på andra sidan.. Upp och tog medicinen jag fick i måndags men jag kände ingen skillnad.. Efter 3 timmar fick jag tillåtelse att ta 2 till och 2 alvedon och efter en stund kändes det faktiskt bättre.. Lite frusterande att veta att tabletterna jag fick inte hjälper förrän 2 timmat efter man tagit dom.. Har kräkts 5 gånger idag men jag tror nog att det är tabletterna.. I morse tog jag dom på tom mage och det är kanske inte så himla lämpligt..:-)

I morse vill inte grabbarna som sin stackars mamma ville, det vill säga sova... Försökte ett tag att försöka sysselsätta dom men det gick inte så bra när jag blev illamående så fort jag sprang runt..
Satt bara och tänkte på hur jag skulle få den dagen att gå framåt.. Vi klädde helt sonika på och och drog till Öppna förskolan och det var en av de bästa idéerna jag kommit på någonsin.. Fattar inte att jag inte har åkt dit tidigare.. Oliver och Axel var ju i himmelriket, nya leksaker, rutchkana inne, bilar och fika, kunde inte bli bättre..:-)
Var där över 3 timmar, dit åker vi helt klart fler gånger..

Igår tog Axel sina första steg, gick ca 5 steg flera gånger under dagen.. Idag har det dock varit lite gles med promenader..:-) Snart går han hela dagarna, då kommer man väl att önska att han satt i gåstolen lite mellanåt.. Man blir alldeles nervör när han börjat på, han klättrar på allt.. Man kan inte vända ryggen åt honom för då hitter han på bus.. Häromdagen så hörde jag att han stod någonstans och var jättearg.. Ekade nästan och då hittade jag honom i toan, han stod lutad ner och så han locket ramlat ner över honom.. Tur att jag precis hade skurat toan men det blev en rejäl tvättning at sonen oxå..:-)
Han lyckade även stå på slangen som går från behållaren på toan så det började droppa ganska mycket därifrån.. Tur vi upptäckte det för innan det var färdigt så var hela golvet fullt i vatten.. 

Han har börjat ta efter oss en hel del.. Han han "säga" Goddag och då nickar han väldigt mycket och är man inte med då så skallar han en.. Faster var inte riktigt med idag så hon åkte på en smocka, kanske tjockläpp om hon har otur..:-(

Här tar han några steg till Faster..


Vad gör man med det här då mamma??? Oliver blev inte så glad när Axel hittade hans kasettband..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0